Terreinwagen onderhoud & reparaties
Reparatie en onderhoud van een terreinwagen is niet te vergelijken met een personenauto. De constructie en de techniek van een stoere 4×4 is totaal anders. Ook mag je voorzichtig stellen dat er in omgeving Beek en Donk, Lieshout, Aarle-Rixtel en Gemert met een 4×4 anders wordt omgegaan; weilanden, bossen en modderige terreinen worden getrotseerd met deze terreinwagens.
Als u grenzen wilt verleggen en/of spannende uitdagingen wilt aangaan dan is uw terreinauto daar onmisbaar voor maar het moet wel veilig zijn! Omdat wij veel terreinwagens in onze werkplaats krijgen en er zelf in binnen en buitenland (zie Dutch Survival Club & DSC Rally Team) mee actief zijn, hebben we veel ervaring en kennis in huis.
Wat kunnen wij voor uw grijze of gele kenteken terreinwagen betekenen:
- Nieuwe 4×4 APK
- Grote en kleine Onderhoudsbeurt
- Schade afwikkelen
- Verbouwen van: Verhogen, Roofracks, Bullbar, Lieropbouw, Sidesteps, LM velgen, Snorkel
- Opbouw van airlocks
Terreinwagens APK grijs kenteken
Voor terreinwagens met een grijs kenteken gelden afwijkende APK eisen, denk hierbij o.a.:
- Het draagvermogen van de banden moeten voldoende zijn.
- De auto moet voldoen aan de inrichting eisen die op deel I staan, let op met pick-up’s !
- Het is fantastisch om veel lampen op uw auto te hebben maar plaats, type en een beperkt aantal lampen is toegestaan.
- Spijlen of afrastering van uw koplampen is beperkt toegestaan.
- Onder de motorkap moet een speciaal type plaatje zitten.
- Banden en wielen mogen beperkt buiten de carrosserie uitsteken.
- Roest eisen zijn afwijkend, er mag meer dan u denkt.
- Reparatie methode aan het chassis is afhankelijk van de dikte van het balkmateriaal.
- Let goed op rem en brandstofleidingen, zie ook remonderhoud op deze site.